Jedná se o 15denní sportovní cestu za třemi sportovními výzvami. Na motorkách pojedete k ledovcovému jezeru, na raftu sjedete řeku Indus, vystoupíte na šesti tísícovku. Vaši kamarádi si na vás budou moct vsadit a pokud výzvu zdoláte, stanou se ze sázek dary pro Himálajskou školu.
Termín: 21. 7. až 6. 8. 2023
Délka: 15 dní
Cena: 57 500 Kč (včetně letenky a daru pro školu)
Videa a články z předchozích ročníků
2019 - Bez vrcholový fotky se domů nevracej
2018 - Benefiční himálajská výzva se Zdeňkem Piškulou vydělala 200 tisíc
OBSAH
- Program
- Fotky
- Mapa
- Jak si na vás kamarádi mohou vsadit
- Nároky na sportovní dovednosti účastníků
- Nároky na fyzickou zdatnost
- Jak to účastníci zvládají
- Prodloužení a varianty pobytu
- Proč akci absolvovat
- Cena - co je zarhnuto
- Přihlásit se
PROGRAM
- DEN 1. AŽ 3. - HLAVNÍ MĚSTO LEH – Odpočinek, aklimatizace, prohlídka hlavního města, příprava na program, zkoušení motorek. První dny je důležité se dobře aklimatizovat. Program je sestavený z půldenního odpočinku a půldenního objevování tamních památek a přípravu na akci.
- DEN 4. AŽ 5. - NA MOTORCE K LEDOVCOVÉMU JEZERU PANGONG – 180 km a 8 hodin cesta, nocleh u jezera a další den cesta zpět. Na motorkce Himalaya od Royal Enfield jedou účastníci od krásné asfaltové cesty po rozmlácenou šotolinu až dorazí do cíle.
- DEN 6. AŽ 7 - RAFTING NA ŘECE INDUS – dva dny po 5 hodiny na vodě obtížnost 4+ každý den čtyři obtížné peřeje. Indus je obrovská himálajská řeka, která je vždy dlouho rovná a klidná a následně ta peřej stojí za to. Pojedete úsek, který je považovaný za jeden nejlepších raftových dobrodružství světě.
- DEN 10. AŽ 14. - VÝSTUP NA ŠESTI TISÍCOVKU – čtyři (až pět) dnů výstup na šestitisícovku. Bude se stoupat buď na horu Stok Kangri nebo Kang Yatze. Je potřeba dojít do základního tábora a následně v rámci nočního výstupu zdolat za 8 hodin 1200 m převýšení k dosažení vrcholu.
- DEN 15 a 17 – NÁVŠTĚVA PODPOŘENÉ ŠKOLY, NÁHRADNÍ DEN, CESTA DOMŮ – Cesta do podporované školy, sportovní zápas s tamními dětmi. Náhradní den, pokud by bylo potřeba alternovat program cesty (například pokud by bylo škaredé počasí při výstupu na horu).
FOTKY
MAPA CESTY
JAK SI NA VÁS KAMARÁDI MOHOU VSADIT
Před každou výzvou si na vás kamarádi budou moct vsadit, jestli to zvládnete. Pokud ano, z jejich sázky se stane dar pro naši školu. Pokud to vzdáte, jejich sázku jim vrátíme nebo ji přesuneme k další výzvě.
Výsledky vašich sportovních výkonů se kamarádi dozví
- z videa které točí v průběhu kameraman,
- z emailů které posílá organizátor
- z webu kde jsou shrnuty statisticky kolik je vsazeno a kolik darováno – viz tento web (aktuálně na provizorní doméně)
- a samozřejmě od vás
Každý z účastníků si vsází také sám na sebe. Součástí ceny akce je také dar ve výši přibližně 13 500 Kč. Účastník tedy vsadí sám na sebe před každou výzvou třetinu celkového daru, tj 13 500 / 3 = 4 500 Kč / výzva a jeho kamarádi tento dar potom zvětšují.
NÁROKY NA SPORTOVÍ DOVEDNOSTI ÚČASTNÍKŮ
Zjednodušeně není potřeba žádných speciálních dovedností pro absolvování jednotlivých sportovních disciplín. Samozřejmě, že zkušenosti ze sportovními disciplínami jsou výhodou jednak pro účastníka, tak i pro koordinátora :-).
- Motorky
- účastníci mohou řídit vlastní motorku nebo být spolujezdcem. Pro splnění výzvy je potřeba jet na motorce od začátku až do konce bez ohledu na to, jestli motorku řídím nebo jsem spolujezdec. Pokud se účastníci mezi sebou nedomluví na spolujízdě domluvíme místní kluky, kteří mohou řídit pro spolujezdce.
- Účastníci nemusí umět řídit motorku. Řídit motorku je můžeme naučit před akcí samotnou. Běžně je každý rok ve skupině pár účastníků, kteří se to učí, až na místě. Po tom, co si účastníci vyzkouší motorku řídit mohou se rozhodnout, zda sami budou řídit nebo zda budou spolujezdci. S rozhodnutím jim pomůže zkušený organizátor.
- Účastníci nemusí mít řidičák na motorku – tamní autority nekontroluji, zda řidiči mají řidičák. Samozřejmě že budeme rádi, pokud si řidičák na motorku před akci udělají (ale i v tomto případě počítáme že zkušenosti budou nabírat až na místě). Pokud nemají účastníci řidičák na motorku a stal by se jim (vážný) úraz může pojišťovna odmítnou proplatit náklady na jejich léčení.
- Rafting – není potřeba žádná průprava. Stačí jenom pořádně pádlovat.
- Výstup na šestitisícovku – Jedná se o „choďák“. Výstup jde absolvovat pouze v mačkách. Poklud bude málo sněhu tak ani mačky nemusí být třeba. Není potřeba lezecká průprava. Není potřeba mít zkušenosti s výstupem na podobně vysoké hory.
Před každou sportovní disciplínou je školení, jak výzvu úspěšně absolvovat. Řekneme kdy použít přední nebo zadní brzdu na motorce, jak zpátky nastoupit na převrhnutý raft nebo co dělat, když ujede noha členovi skupiny navázané na laně pří výstupu na šestitisícovku.
NÁROKY NA FYZICKOU ZDATNOST ÚČASTNÍKŮ
Akce je pro účastníky, kteří aktivně sportují nebo mají ke sportu pozitivní vztah. Stačí když dělají aktivně nějaký sport. Akce není pro lidi s obezitou (kteří se přihlásí s tím, že absolvováním akce trochu zhubnou) nebo lidi, kteří mají zdravotní problémy (a čekají že trocha pohybu a čerstvý vzduch jim to vyřeší). Akce je prostě „výzva“ a čekáme že účastníkům zapadne do mozaiky dosavadního sportovního angažmá.
Posouzení, zda jsou účastníci vhodní kandidáti necháme na účastníky samotné. Naše neziskovka nedělá výběrové řízení na základě, které by účastníky vybírala nebo hodnotila zda jsou vhodnými kandidáty. Pokud budou účastníci potřebovat ujistit, zda akci zvládnou velmi rádi jim pomůžeme s rozhodnutím. Zavolejte nám a vyměníme maximum možných informací.
Dosavadní nejmladší účastník měl 13 let. Nejstarší 60 let (který zvládl všechny výzvy).
JAK TO ÚČASTNÍCI ZVLÁDAJÍ
Náročnost jednotlivých výzev se zvyšuje – tj. motorky jsou fyzicky nejjednodušší, rafty jsou těžší, výstup na šesti tisícovku je nejtěžší. U motorek jde spíše vydržet dlouhé vypětí v průběhu jízdy, než aby jízda na motorce byla natolik fyzicky náročná, aby to účastník kvůli tomu vzdal. U raftů je rozhodující, zda se raft převrátí. Pokud ano, začnou mít účastníci dilema, jestli chtějí pokračovat. Čím intenzivněji účastníci pádlují tím menší je šance, že se raft převrátí. Vyškrábat se na šestitisícovku je fakt velká fyzická dřina a vše již záleží na účastníkovi samotném.
Motorky většinou dojedou všichni, ale už se taky stalo že dojela jenom polovina. Rafty taky většinou dojedou všichni, ale když se některý raft blbě „vykoupe“ může se stát najedou odpadne polovina účastníků. Šestitisícovku vyleze většinou jenom polovina až třetina účastníků.
Účastníci mohou výzvu kdykoliv vzdát bez toho, aniž by museli riskovat, tj. ohrozit sebe nebo skupinu. V případě motorky se motorka naloží na doprovodné vozidlo a účastník to dojede v taxiku. V případě raftu jde skoro kdykoliv zastavit u břehu a nastoupit do doprovodného vozidla. V případě finálního výstupu na šestitisícovku je možné vyrazit zpět s doprovodem průvodce nebo ostatních účastníků.
V průběhu výzev mohou účastníci řešit dilema, zda se „zapřou a výzvu dokončí“ nebo „zda je další vypění již příliš riskantní“. Jasná odpověď na toto není. Při hledání „správného momentu“ si účastníci buď pomáhají navzájem popřípadě se obracejí na koordinátora. Zkušenosti nad rozpoznáváním kde jsou mé vlastní limity budou pro účastníky jedním z největších přínosů do budoucích dobrodružství.
PRODLOUŽENÍ A VARINATY POBYTU
Váš pobyt si můžete prodloužit i mimo termín Benefiční himálasjké výzvy. Doporučíme vám program, který zařídíme u tamních cestovních kanceláří. Účast na Benefiční himálasjké výzvě jde kombinovat s Dobrovolnictvím, Benefičním kurzem buddhismu nebo Benefiční tibetskou medicínou.
PROČ BYSTE CESTU MĚLI ABSOLVOVAT
- Cesta je intenzivním koktejlem nejlepších sportovních zážitků, které můžete v Malém Tibetu mít
- Benefiční cesty organizujeme již od roku 2008. Umíme tedy vše organizačně zajistit, ale taky vás dostaneme do míst a za lidmi za kterými byste se normálně nedostali.
- Vaše dary podpoří školu, která umí efektivně využít zahraniční podporu. Podobné výsledky podpory budete u ostatních obtížně hledat (více zde).
- Naše organizace má u tamních obyvatel respekt. Všude vás budou vnímat jako součást inciativy, které ctí problémy tamních obyvatel.
CENA BENEFIČNÍ HIMÁLAJSKÉ VÝZVY
Cena cesty: 57 500 Kč
V ceně je zahrnuta:
- Mezinárodní zpáteční letenka Praha Delhi a vnitrostátní zpáteční letenka Delhi Leh (do ceny 22 000 Kč)
- Transport (pronájem aut)
- Veškeré ubytování (v hotelu v hlavním městě Leh, Mulbekhu v průběhu sportovních aktivit)
- Náklady na veškeré sportovní aktivity
- Dar na podporu školy v Mulbekhu ve výši 14 500 Kč
V ceně není zahrnuta
- Stravování v průběhu cesty (cca 2 500 Kč)
- Vízum (cca 700 Kč)
- Pojištění (cca 1 690 Kč)
PŘIHLÁSIT SE
Napiště prosím na tento email