Benefiční cesty na rok 2024 najdete již na webu www.himalajskypatron.cz

Back to top

Zápisky z porady ve věži

Včera jsme se v rámci sekce "webových technologií" sešli v čajovně (v hojném počtu 4,05 osob :-)). Tak aby naše nápady nezapadly, tu jest kratičké (dlouhoučké) resumé i pro ostatní, kdo by si snad chtěli omočit prsty ve virtuální bažině...

Jako naprosto zásadní myšlenka byla ta, že se ani jednomu z nás nechce týden "vyučovat informatiku". Tedy přinejmenším tam alespoň nejet s cílem naučit děti pracovat na počítači. Je možné, že se k tomu nedobrovolně dostaneme, ale to je asi práce pro indické učitele a my ji nechceme suplovat. Naším cílem je v dětech probudit zvědavost a uvést je do kontaktu s dětmi českými, a to tak, aby tato spolupráce byla něčím přínosná pro Ladačany, pro Čechy a konečně taky pro nás (alespoň v podobě hřejivého pocitu z dobře vykonané práce). 

Na druhou stranu ovšem není vyloučené (a je to naopak záhodné a měli bychom se o to snažit), že s tím bude spojena spousta technické práce v podobě zařizování počítačové učebny na Moravian School (či jiné škole). Pokusíme se vyžebrat od nějaké IT firmy sponzorský dar (ideálně věcný v podobě notebooků), který by toto umožnil. Toto vyjednávání by se mělo v průběhu dubna vyřídit, ještě jsme si to ale nerozdělili. Asi bychom na tomto měli spolupracovat s propagační sekcí.

Nicméně zpět k motivaci - námětem komunikace by měla být výměna odlišných kulturních zkušeností zábavnou formou. Tato komunikace bude muset být do jisté míry řízená či alespoň moderovaná, protože minimálně o českých dětech jsme přesvědčeni, že se samy za vlastní aktivitou nepohrnou. Očekáváme výrazné komplikace na indické straně (po špatných zkušenostech HonzyZ se St. Peter's a vůbec zařizováním na dálku), tudíž musíme usilovat o to, abychom na druhé straně měli někoho, na koho se budeme moci spolehnout, že projekt bude podporovat i měsíce poté, co za námi naposledy zapadne klika (či její indická obdoba ;-)).

Na české straně musíme komunikovat se školami a vysondovat zájem. Aby to fungovalo, musíme mít oporu v nějakém kantorovi (nelze to zadat obecně škole, nebo to nebude fungovat), musí být zajištěno, aby se toho děti účastnily dobrovolně (jinak to nebude fungovat), ale přesto byly vedeny a motivovány oním kantorem. Kdo máte nějaké dobré kontakty a myslíte si, že byste věděli o škole, kde by tyto podmínky byly splněny, ozvěte se sem (dříve než tam ;-)). Zkusíme to nějak dát dohromady a sesumírovat (asi na Švýcárně), co jim vlastně chceme nabízet.

Ale dobře, tedy nápady (aktivity, které by se měly přes "portál" konat): výměna informací o každodenním životě dětí na druhé straně (+ vlastivěda), literární výměna legend a pohádek (může být i literární soutěž), výměna receptů (knedlíky za campu :-)), fotosoutěž (zde padl nápad, že by české děti mohly vybírat nejhezčí fotky od Ladačanů a naopak), ostatně vůbec na fotografiích by se toho dalo postavit docela dost (nic to nestojí a je to vděčné všude na světě). Dále by neměl chybět "chat" a snad nějaké online hry (to si myslím, že je asi technicky nejnáročnější, ale třeba vymyslíme něco jednoduchého). Též padl názor, že by ladacké děti psaly něco na wiki o Ladakhu (ale vlastně už si moc nevzpomínám, jak to bylo myšleno).

Do naší "výuky" (dík za připomínku) by se mohla zařadit též i lekce digitální fotografie (tu se nám to trochu prolíná s výtvarnou sekcí, se kterou můžeme zahájit spolupráci :-)) - za poměrně málo času se dá jejich "umění" posunout určitě o kus dopředu a ostatně to přijde vhod i v souvislosti s posledním bodem, který tu v zápise mám. Fotky od ladackých dětí by se daly vystavovat i prodávat (chce to dobré P.R.), čímž bychom se zase ještě jednou prolnuli se sekcí propagace.

Tolik asi všechny dosavadní poznatky. Rozdělujme úkoly, rozvíjejme nápady...

Michal, Martin, Radim, Honza a Honza (rukou Honzy - snad jsem nikomu příliš nezkomolil myšlenky, zvláště když jsem přidal ještě několik nepodložených vlastních domněnek ;-))