Napsal uživatel radimt dne .
Sice nejsem zařazen v eko-sekci, ale ze zvědavosti jsem si četl některé materiály a postřehy z loňska a při tom mě napadlo pár věcí, které by se v rámci výuky daly udělat. Taky netuším, kam jste zatím v rámci sekce dospěli, takže to možná nebude nic nového... :-)
V materiálech se všude mluví (píše) o odpadech a odtažitosti teoretické výuky, což se mi v mysli logicky spojilo do nějakých praktických (nejlépe "škola hrou") aktivit kolem odpadů. A klidně by se to dalo pojmout i jako "icebreaker" na úvod. Což kdybyste jim hned na první hodinu přinesli pytel s hromadou odpadků, se kterými se ve svém každodenním životě mohou setkat, a nechali je vzít každý kousek jednotlivě do ruky a zamyslet se nad tím, jak s ním naložit? Určitě se kolem toho dá rozvinout široká diskuse, rozebrat jednotlivé možnosti likvidace různých druhů odpadu (výhody, nevýhody), dají se do toho zapojit týmy (a soutěživost)... Přínosné mi na tom přijde i to, že by to bylo hned na začátku, aniž by od vás slyšeli cokoli nového, takže byste věhohodně zjistili, jaké mají o věci povědomí a naopak oni by se velmi praktickou formou naladili na to, co je posléze budete učit, čimž by si nové poznatky měli líp zapamatovat.
Taky by možná nebylo na škodu vzít do Ladakhu fotografie skládek (oficiálních i černých) a dalších problémů spojených s životním prostředím u nás (rozuměj "na západě"), aby bylo zřejmé, že odpadky jsou vážný problém i tady a že západní svět není to, co je vidět v hollywoodských filmech.
- Log in to post comments