Největší událostí minulého roku bylo, jak brilantně zvládla naše škola přejít k online vyučování. Obávané zkoušky na konci ročníků dopadly stejně jako předchozí roky. Online výuka vtáhla do dění učitele a podle ředitele přinesla „nečekanou interakci“. Přechod na online výuku je tedy úžasným výkonem s ohledem na skutečnost, že před 5 lety neměli elektřinu stabilní a třinácti lety neměli elektřinu vůbec. |
K tématu jsme zveřejnili tyto články |
|
| Rok 2020 měl být vědecký. Slibně rozjetou kampaň ukončil na jaře koronavirus. Nemohli jsme poslat vědce k výuce dětí a dostavět školní laboratoř. Vše jsme tedy přesunuli na rok 2021 a modlíme se, aby to vyšlo. Úspěchy kampaně byli * FB dosah 1,5 mil lidí bez propagace * 120 dobrovolnických přihlášek a * 81 551 Kč v darech * Jiří Drahoš na slavnostním otevření Další úspěchy kampaně |
|
Poprvé jsme nevzali nikoho do Malého Tibetu. V roce 2019 jsme dosáhli rekordu 85 účastníků. Rok 2020 vypadal ještě slibněji, ale nakonec jsme se dočkali opačného rekordu. Nula, nejméně v historii. Děkujeme všem, kteří nám přispěli na provoz. Obdrželi jsme 84 844 Kč od 35 dárců. Díky darům nebyla potenciální finanční krize tak velká a změna hospodářské činnosti otevřením obchodu byla jednoduší. Pokud bychom nemohli jet v létě 2021 pomáhat do Malého Tibetu budou dary poslední odrazový můstek od možného "bankrotu". |
|
|
Korona virus taky zásadně změnil život v Malém Tibetu a články o tomto tématu najdete zde: |
|
Rok rozvoje sportovních aktivit |
|
Tamní mladící začali lyžovat, trekovat a jezdit downhill. Tamní slečny si založily ženský fotbalový tým. V hokeji se dostali kluci o nás z vesnice do národní reprezentace. Zjednodušeně řečeno se v tradiční kultuře řešila nuda chlastáním. Stejně jako v případě koronaviru zavřela tamní obyvatele každoročně zima. |
Doufám, že podobně jako my máte radost a vidíte ten zásadní posun, když se mladá generace baví sportem.
K tématu jsme psali tyto články |
|
V listopadu jsme otevřeli e-shop. Pokud nebudeme moct cestovat, bude obchod zdrojem příjmů pro náš provoz. Článek z úspěšného otevření zde. |
|
|
V roce 2020 jsme nevyužili skoro žádné dary Himálajských patronů na podporu naší školy. Naprostou většinu ročních darů utratíme za stavbu nových školních budov, ale tento rok jsme nemohli nic stavět. Z roku 2020 nám tedy zůstalo 1,3 mil Kč do roku 2021.
V roce 2020 jsme došli k závěru, že si musíme půjčit z banky, abychom byli schopni dokončit laboratoř v plné kráse ke slavnostnímu otevření. Jsme tedy rádi, že k tomu nakonec nedošlo a pro rok 2021 máme dost peněz k dokončení. |
|
|
Ve škole se v průběhu 2020 nerealizovaly žádné investice. Proto níže v této výročce nezveřejňujeme investiční rozpočet školy. |
|
| DOMA ZALOŽÍM POBOČKU SKAUTU V únoru jsme hostili v ČR učitelku Rigzin, Yangchan a filmaře Jigmeta. Strávili u nás jeden měsíc. „Skoro každý den je hostil některý z našich Himálajských patronů. „Všichni naši hostitelé byli stejně srdeční, jako jsou lidi z Malého Tibetu,“ sděluje učitelka Rigzin při odjezdu z ČR. „Klubovna Skautu mě u vás nejvíce inspirovala,“ dodává Rigzin. Článek, co si naši hosté odnášejí z nabitého programu, zde. Pobyt v ČR je vždy velký posun vpřed pro všechny, kteří jej absolvovali. Například rozvoj sportovních aktivit si vzal k srdci Sonam, když opouštěl ČR v roce 2018 . Výše ve výročce můžete vidět, jak to dopadlo. Sonam i ostatní však zvládli změnit k lepšímu více věcí, ale to si necháme na příště. |
|
Dotáhnout výuku vědyV roce 2020 jsme kvůli koronaviru nemohli dotáhnout začátek výuky vědy v naší škole. Kromě kampaně jsme vše přesunuli na rok 2021. Chtěli bychom tedy dostavět školní laboratoř, pomoci učitelům s metodikou vědeckých předmětů a realizovat první výuku v nové školní laboratoři v rámci prázdninového dobrovolnictví. |
Online nebo offline
Rádi bychom realizovali benefiční cesty do Malého Tibetu jako v předchozích letech. Jsme si vědomi, že se to nemusí podařit. Proto jsme připraveni realizovat prázdninové dobrovolnictví v online podobě. Rádi bychom Vám taky nabídli kurz buddhismu, ajurvédské masáže a další také v online podobě. |
|
2 x aktualizovat nabídkuRádi bychom na jaře a na podzim rozšířili nabídku našeho obchodu. Na jaře bychom chtěli nabídnout větší spektrum indické mody a indické čaje. Na podzim bychom rádi nabídli doplňky pro jógu. Pokud se nepodaří v létě 2021 realizovat benefiční cesty do Malého Tibetu, bude obchod klíčovým zdrojem pro pokrytí provozních nákladů |
Podpora nových škol
Budeme hledat další školy, které by mohla podporovat naše neziskovka. Navazujeme vztahy v Bhutánu, Království Mustang (Nepál), údolí Spiti a Dha hanu (Indie). Vše směřujeme k tomu, že bychom se ve výhledu pár let transformovali do nové neziskovky se jménem Himálajský patron. |
|
Finance Brontosaurů v Himálajích 2020 |
|
Investiční rozpočet školy Ve škole se v průběhu 2020 nerealizovaly žádné investice. Proto v této výročce nezveřejňujeme podrobný investiční rozpočet školy. Nejdůležitější jsou tato dvě čísla Přehled | | -250 315 Kč | Bilance z roku 2019 | 719 275 INR | 232 024 Kč | Dary akumulované od BvH v průběhu 2020 | 3 829 805 INR | 1 318 131 Kč | Kdy bilance za rok 2019 nerozlišuje, od kterých dárců tyto peníze zbyly (škola má více zdrojů příjmu, toto jsou peníze, které ji zbyly od všech, takže i o BvH) |
|
Přehled | | Příjmy | 3 056 609 Kč | Výdaje | 1 662 049 Kč | Bilance | 1 394 560 Kč |
|
|
Příjmy | 3 056 609 Kč | Himálajští patroni | 1 526 973 Kč | Jednorázové dary | 186 289 Kč | Služby - akce v ČR, Malém Tibetu, obchod | 1 343 347 Kč | | | Jednorázové dary - složení | 186 289 Kč | Věda | 81 551 Kč | Hokej | 5 614 Kč | Lyže pro Sonama | 2 600 Kč | Neidentifikované dary | 6 500 Kč | Dary na provoz | 65 111 Kč | Benefiční Tibetská Medicína | 0 Kč | Benefiční Himálajská Výzva | 0 Kč | Ostatní | 24 913 Kč |
|
|
Výdaje | 1 662 049 Kč | Peníze investované do školy | 387 817 Kč | Dary na rozvoj školy | 387 817 Kč | Dary ze sociálního podnikání | 0 Kč | | | Dary na rozvoj školy - složerní | 387 817 Kč | Koordinace rozvojové pomoci na straně BvH | 360 000 Kč | Skialpové lyže pro Sonama | 2 500 Kč | Nákladů na pobyt učitelek v ČR | 9 147 Kč | Bankovní poplatky na účtu pro dary | 16 170 Kč | | | Projekty na podporu školy | 830 594 Kč | Prázdninové dobrovolnictví | 617 816 Kč | Benefiční tibetská medicína | 4 283 Kč | Benefiční kurz buddhismu | 11 450 Kč | Benefiční Himálajská výzva | 146 517 Kč | Bezplatné vyšetření tibetským doktorem pro Himálajské patrony | 5 150 Kč | Kamaň věda v Malém Tibetu | 31 607 Kč | Lyže pro Sonama | 11 578 Kč | Ostatní | 2 195 Kč | | | Benefiční obchod | 379 721 Kč | Zřízení obchodu | 61 749 Kč | Nákup zboží | 249 956 Kč | Provoz obhodu | 68 016 Kč | | | Provoz organizace | 39 728 Kč | Emailová komunikace přes Mailchimp | 18 366 Kč | Fundrasing - každoroční dárek pro patrony - kniha pro rok 2019 | 15 000 Kč | Propagace - náklady na umístění venkovní výstavy | 2 221 Kč | Bankovní poplatky | 3 245 Kč | Software a online technologie | 897 Kč |
|
|
Bilance | | Dary na rozvoj školy SDPS na účtu BvH | 1 318 131 Kč | Provozní bilance BvH | 76 429 Kč |
|
|
Komentář - Provozní bilnce je sice 76 429 Kč, ale obsahuje zálohy na benefiční cesty v hodnotě 237 777 Kč pro rok 2021
- Projekty na podporu školy mají sice velký obrat, ale nebyli realzovány. Peníze vybrané na cesty do Malého Tibetu jsme vraceli.
- Dary z kampně pro provoz jsou složeny z částky 65 111 Kč (viditelnou výše) a z částky 19 733 Kč (dary od lidí, kteří zkušili cestu a nechali na našem kontě dar, tuto částku výše vidět nejde). Celková velikost daru na provoz je 84 844 Kč
- 100 % příjmů je od fyzických osob. Fyzické osoby rozlišujeme podle toho jak se rozhodují. Takže i pokud nám dojdou peníze z firemního účtu zajímá nás, zda nad darem rozhodla marketingová komise nebo jeden její majitel
- Režijní náklady odhadujeme v roce 2020 ma 0 % z obratu. Režijní náklady jsou náklady na řízení organizace, fundrasing organizace takže třeba nábor nových Himálajských patronů a vzdělávání managementu. Do odhadu režijních nákladů dáváme pouze finančí prostředky vynaložení tímto směrem (již nezohlenujeme že cesta do Malého Tibetu také přispěje k tomu že se někdo stane pravidelným dárcem).
|
|
|
|