Marie prý musela rychle zavřít okno s obchodem, jinak by utratila strašný peníze. Jako vánoční dárek posloužila šála z kašmíru Ivaně: „Maminka je z ní nadšená, že prý nikdy nic tak jemného, hebkého a hřejivého neviděla“. Lucie nám napsala: „Taška s drakem je úplně úchvatná. Kvalitní, originální, elegantní, exotická, praktická, pevná. Pouzdro uvnitř jsem si taky zamilovala. Tohle byla dobrá volba!“ Karolína si sice objednala fotoobraz do ordinace, ale po tom, co jej doma rozbalila, pověsila si jej rovnou nad gauč do obýváku. „Takto krásný obraz jsem si chtěla nechat doma,“ říká. Další zážitky z nákupu zde, zde, zde. |
|
Jsme rádi že Vám obchod udělal radost a bavilo Vás objevovat exotiku. |
|
Hlavní motivací k založení obchodu bylo získat lidi k pravidelnému dárcovství (připomenutí, proč jsme obchod založili zde). Šest nových Himálajských patronů nás překvapilo, protože jsme je očekávali až po delší době. Třeba Sebastian chtěl šálu s černokrkým jeřábem a taky se stal patronem. Kamila byla s námi pomáhat v Malém Tibetu již v roce 2018, ale teprve obchod ji získal pro pravidelné dárcovství. Další noví patroni objevili naši neziskovku právě díky obchodu. |
|
Himálajský patron daruje nejčastěji pár stovek měsíčně. 100 % jeho darů využijeme na podporu. 6 nových patronů může ročně darovat přibližně 21 600 Kč, což se skoro rovná daru, který vygeneroval obchod za první dva měsíce (více konkrétně v posledním odstavci). Šest patronů je tedy hodně a budou tou největší silou k lepšímu vzdělávání v Malém Tibetu. |
|
Chtěli bychom rozšířit nabídku moderní indické módy čtyřnásobně. Budete si moct vybrat šaty, které skutečně nikdo další nemá a které jsou ideální do teplého počasí. Rádi bychom nabídli zelené a bylinné indické a nepálské čaje. Chceme se taky odvážit k nabídce slaného tibetského čaje. Možná představíme doplňky pro jógu. |
|
Budeme rádi, pokud nám- pomůžete vybírat zboží, které máme dovézt,
- popřípadě se stanete součástí týmu obchodu.
- Máme odvážné nápady, že byste mohli investovat společně s námi.
Chceme Vám nabídnout co největší spektrum Vašeho zapojení. Čekejte email v únoru, který Vám nabídne hlubší možnost zapojení v benefičním obchodu. |
|
I kdybychom měli obrat 100 000 kč i 20 % nových zákazníků, brali bychom to jako úspěch. 45 % byli zákazníci, kteří s námi doposud nepomáhali. Lze si to vyložit tak, že jsme- Úspěšně oslovili zcela nové publikum, popřípadě
- Nabídli našim doposud neaktivním fanouškům způsob pomoci, který jim vyhovuje
Pokud hlavním cílem obchodu bylo získat lidi pro Himálajské patronství, je 45 % nových zákazníků úžasný předpoklad. Podobně důležité je taky, aby obchod udržel aktivní současné podporovatele, což se taky podařilo splnit. 40 % objednávek udělali současní Himálajští patroni, 5 % objednávek bylo od těch, kteří dříve využili další způsoby podpory (převážně byli pomáhat v Malém Tibetu). |
|
Pozitivní překvapení bylo, že si Himálajští patroni nakoupili 23 šál s černokrkým jeřábem. Díky tomu jsme vzrostli u dodavatele šál natolik, že nám na každou šálu začal tisknout i jméno Himálajské patrona, který ji vlastní. Dva zákazníci si chtěli koupit šálu s jeřábem, aniž byli patronem. Museli jsme je odmítnout. Důležitější je pro nás férovost ocenění pro Himálajské patrony. |
|
Co se nepodařiloZtratil se nám balík s kosmetikou za 20 tisíc kč. Bylo nám chybně procleno zboží a hrozí že budeme muset zaplatit 20 tisíc kč navíc. Jeden typ oblečení nám byl dodán zcela mizerně ušitý a museli jsme to u zákazníků hasit. Stejně tak jsem stěží stihli doručit některé zboží před Vánoci (23.12. jsme ještě osobně rozváželi zboží autem po Moravě). Ne všechno byl pouze úspěch |
Pozitivní přijetí komunityMěli jsme velkou obavu, jak bude obchod přijatý současnou komunitou Brontosaurů v Himálajích. Měli jsme obavu, aby se s „neziskovky s dobrou reputací“ nestal „obyčejný obchod“. Dostali jsme spoustu pochvalných emailů a nezaznamenali jsem jediný náznak negativního hodnocení. Potěšilo nás, že komunita porozuměla, že obchod má autentické, unikátní a kvalitní zboží |
|
Suverénně jsme splnili slib že 10 % z objednávky je dar. Velikost daru z podzimního obratu je tedy 28 300 kč. Odhadujeme, že bychom z benefičního obchodu mohli vyždímat i dar ve výši 30 % z obratu (tj. v případě podzimu 90 tisíc kč). Na druhou stranu- větší vyšší procento daru snižuje udržitelnost a konkurenceschopnost obchodu a
- důležitější je, že nejvíce efektivní pomoc je Himálajské patronství = pravidelné dárcovství
V tomto odstavci Vám chceme přiblížit podrobnosti. Finanční udržitelnost je podstatným kritériem provozu obchodu a přiznáváme, že konkrétní podobu budeme hledat. |
|
Nejvíce efektivní pomoc je Himálajské patronství, zisk z prodeje se mu nikdy nevyrovná |
|
Pokud jsme za podzim získali šest nových Himálajských patronů, znamená to roční dar přibližně 21 600 Kč. Za podzim vygeneroval obchod dar 28 300 Kč, což je skoro stejná částka. Pokud uděláte nákup za 2 000 Kč a 30 % z objednávky bude dar, jako Himálajský patron poskytnete stejnou hodnotu daru za dva měsíce (za předpokladu daru 300 Kč/měsíc). Doufáme, že se nám podařilo přiblížit, jak je Himálajské patronství efektivní nebo jinak řečeno, že zisk z prodeje se nikdy nemůže vyrovnat Himálajskému patronství. |
|
Je 10 % z objednávky málo? Ne, je to reálné! |
|
Člověk chce mít dojem, že nákupem šatů udělal zázrak. Marketingové kampaně se snaží ten pocit vyvolávat. Ve skutečnosti se však většinou nikdo nepídí, jaká je skutečnost. Myslíme si, že 10 % z nákupu je zcela reálné a dosažitelné číslo. Náš obchod pořád konkuruje ostatním obchodům, které charitu nedělají. |
|
Pokud obchod bude úspěšný musíme najmout pracovníka na jeho provoz, pokud budeme chtít rozšířit spektrum zboží, musíme mít investiční peníze, budeme muset pronajmout sklad. Spoustu věcí, na kterých teď šetříme budeme muset zahrnout. |
|
Byla investice do našeho obchodu efektivní? Ano, ale jak se to vezme! |
|
Pokud dáme do kontrastu, že jsme udělali obrat skoro 300 tisíc Kč a první investice do skladových zásob byla 150 tisíc Kč (včetně daní, proclení, dopravy), můžeme říct, že je náš obchod startup roku. Na druhou stranu v nákladech není třeba započítána práce Jiřího Sázela na vytvoření obchodu. Je otázka, jestli je to naše výhoda nebo nedbalost (že bychom měli mít všechny tyto náklady započítány před tím, než vůbec pomyslíme na to, zda je obchod investičně úspěšný). Jediná možnost je jít kupředu a dělat si názor na efektivitu a udržitelnost obchodu. Můžeme slíbit, že s Vámi budeme otevřeně komunikovat naše zkušenosti a že to budeme dělat s nejlepším svědomím. |
|
Jak využijeme dar z obchodu? |
|
Čistě z investičního pohledu je nejvíce efektivní zaplatit reklamu na FB, abychom získali nové Himálajské patrony. To vyrobí spoustu dalších darů – efektivnost pomoci se v dlouhodobém hledisku znásobuje. Za 28 300 Kč jde taky třeba pozvat jednoho učitele na studijní pobyt do ČR – tím přímo pomůžete tamní komunitě, ale učitel většinou v ČR získá další Himálajské patrony. Za částku 28 300 kč se dá koupit i polovina lavic jedné třídy nové školní laboratoře, kterou budeme dokončovat v létě 2021. |
|
Aktuálně sestavujeme s naší školou plán podpory na další rok, který Vám pošleme v únoru. Výsledky spolupráce Vám budeme posílat nejméně jednou za dva měsíce. Výsledky dřívější spolupráce formou poutavých příběhů najdete zde, formou systematického a manažerského výpisu ve výročkách. Přejeme si, abyste našli smysl v tom, že kvalitní rozvojová pomoc má být dlouhodobá a systematická. |
|
Děkujeme za Váš nákup v našem obchodě, doufáme že Vám udělal radost a dával Vám smysl. Budeme rádi, pokud Vás obchod získá k dlouhodobé podpoře vzdělávání v Malém Tibetu. Doufám, že Vám podpora bude dělat radost a naplní Vaše životy štěstím. |
|
|